Yogaklasser

Lugnyoga
Yogakurs med Hathayoga som grund, en stärkande yoga som balanserar kropp och sinne, vi blandar värme, styrka, flexibilitet och stillhet. Andningsövningar, meditation med stressreducering i fokus. Passar alla oavsett tidigare erfarenhet. För dig som behöver landa och grunda dig. Perfekt komplement till annan fysisk aktivitet. Den här yogan har visat sig hjälpa ryggvärk, stela skulder, bröst och nackpartier, stela höfter och framför allt en stressad och snabblivsstil med mycket prestation.

Yinyoga
Yinyogaär en återhämtande och terapeutisk yogastil som handlar om att ge sig hän och släppa taget för att stilla kropp och sinne. Vi fokuserar på yin-delarna i kroppen så som skelett, myofascia, bindväv (som är den del av fascian), ligament, inre organ och de så kallade meridianerna. De mycket enkla ställningarna utförs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar medveten närvaro. Den är särskild effektiv för stela och orörliga personer.
Perfekt komplement till annan fysisk aktivitet. Den här yogan har visat sig hjälpa ryggvärk, stela skulder, bröst och nackpartier, stela höfter och framför allt en stressad och snabblivsstil med mycket prestation.

Ashtangayoga
Ashtangayoga är en dynamisk yogaform som kombinerar rörelse och andning i ett jämt flöde. Det som är specifikt för ashtangayogan är att man utför ett visst antal posititioner i en bestämd ordning, där andningen synkroniseras med rörelserna i ett flöde, så kallad vinyasa. Passar dig som vill ha lite tuffare mer kraftfull yoga, öka din rörlighet, få igång energin i kroppen och bli piggare. Ashtangayogan passar även bra och du känner dig stressad och har svårt att slappna av. Gör kroppen starkare och mer flexibel, ökar blodcirkulationen och syrehalten i kroppen, ger ett inre lugn, rensar utslaggprodukter från muskler och organ.
Finns Ashtanga för nybörjare samt Ashtanga fortsättning.

Hathayoga
Det finns många olika slags Hathayoga. Här fokuserar vi genom olika övningar att få kontroll över kroppen. Att skapa balans i kroppen energisystem. Vi vill uppnå hälsa och utveckling både fysiskt och psykiskt. Vi arbetar med olika asanas (kroppsställningar), andningsövningar (pranayama), koncdentrationsövningar och meditation. Olika teman varje klass och kan varieras efter årstid och behov. En lugnare fysiskyoga som passar alla. Gör kroppen starkare och mer flexibel, ökar blodcirkulationen och syrehalten i kroppen, ger ett inre lugn, rensar utslaggprodukter från muskler och organ.

Att tänka på vid yoga:
Var lyhörd mot din kropp.
Yoga handlar inte om prestation.
Ha tålamod och acceptans med kropp och sinne.
Do your practice and all is coming.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.